Kapr na černo

02.07.2011 08:18

 

Na Vánoce prosinec si
oblék čapku bílou
pro stromeček vydal jsem se
s nabroušenou pilou
Nevnímám smog velkoměsta
a komerční zmatky
těším se že letos budou
staročeské svátky

 

Kladu důraz na tradice
jmelím lustr zdobím
i když na záda mi dýchá
Santův stín a sobi
Dřív než půjdu na půlnoční
rozbalím si dárky
k večeři sním kilo kapra
z jihočeské várky

 

Mám rád kapra na černo
omáčku a knedlíky
pepř s divokým kořením
svádí hladové jedlíky
Zelenina oříšky
usušené švestky
i ta sklenka frankovky
je z produkce český

 

Když uvízla mojí ženě
rybí kůstka v krku
stih jsem ještě do trouby dát
kapra na úprku
Přestože z nemocnice jsem
celou cestu klusal
víc než rybu připomínal
mistra Jana Husa

 

Mám rád kapra na černo
omáčku a knedlíky
pepř s divokým kořením
svádí hladové jedlíky
Zelenina oříšky
usušené švestky
i ta sklenka frankovky
je z produkce český

 

Mám rád kapra na černo
omáčku a knedlíky
pepř s divokým kořením
svádí hladové jedlíky
Večer s prázdným žaludkem
prospím na divanu
snad ten hrnec odmočím
dřív než zítra vstanu