Střevíček

08.03.2013 08:13

Střevíček

 

 

Sníh si ustlal v ulicích
za komínem i sýkorkám zima je
mráz kreslí na sklo kytici
kdo uteče ke kamnům ten vyhraje
Vanilka dům provoní
s košíkem nejšťavnatějších jablíček
a já objevil ve skříni
zapomenutý Popelčin střevíček
 
Zpátky jít smí ten kdo se dívá
smích i pláč vzpomínkou ožívá
 
V umouněném kožíšku
krásná stejně jako v šatech svatebních
a kouzelná moc oříšků
té dívce tajné sny a přání vyplní
 
Odrostl jsem pohádkám
dědečkovu loutkovému divadlu
a přesto i já přání mám
vrátit se pár desítek let dozadu
K zamotaným provázkům
princeznám a princům co mi nepoví
odpověď na mou otázku
kudy vede cesta k dvířkům do dětství
 
Zpátky jít smí ten kdo se dívá
smích i pláč vzpomínkou ožívá
 
V umouněném kožíšku
krásná stejně jako v šatech svatebních
a kouzelná moc oříšků
té dívce tajné sny a přání vyplní
 
Něžně vezmu do dlaní
střevíček co na dně skříně dlouho spal
zas kašpárek se uklání
a k nahlédnutí za oponu zve mě dál
Ať uvěří i dospělí
že prstýnek s kamínkem a hebký šál
i střevíc barvy lilií
Popelce a ne babičce patříval
 
Zpátky jít smí ten kdo se dívá
smích i pláč vzpomínkou ožívá
 
Zpátky jít smí ten kdo se dívá
smích i pláč vzpomínkou ožívá
 
V umouněném kožíšku
krásná stejně jako v šatech svatebních
a kouzelná moc oříšků
té dívce tajné sny a přání vyplní