Žoldák pravdy

21.02.2011 21:02

1.

Salute, můj poslední příteli
víc už ti asi říct nestačím
možná jsme předčasně dospěli
navzdory cihlovým pavlačím
Dík plné sklenici absintu
snad zdá se mi to jako včera
mysl mám na kuráž ušitu
a za halenou rajčí pera

 

R.

Jsem žoldákem ve službách pravdy
co na žerdi kráčí s vlajkou
ctím zákony starý gardy
pro háv lemovaný krajkou
Jsem žoldákem ve službách pravdy
tančím valčík bez remitend
podrážkami na kokardy
Fata viam invenient

 

2.

Kráčím, zpátky se neohlížím
hlínu střídá cesta kamenná
sbírám oblázky i ocel z mříží
víc než nohy bolí ramena
Šátkem utírám dívčí smutek
a občas slzy měním v píseň
když uvnitř je mi, že bych utek
pravda čpí nad amorální plíseň

 

R.

Jsem žoldákem ve službách pravdy
co na žerdi kráčí s vlajkou
ctím zákony starý gardy
pro háv lemovaný krajkou
Jsem žoldákem ve službách pravdy
tančím valčík bez remitend
podrážkami na kokardy
Fata viam invenient

 

3.

Salute, můj poslední příteli
víc už ti asi říct nestačím
možná jsme předčasně dospěli
navzdory cihlovým pavlačím
Proč z pilířů se špína drolí
a čeká, že ji vsákne země
zkus tržné rány léčit solí
lež svatá rozplyne se ve mě

 

R.

Jsem žoldákem ve službách pravdy
co na žerdi kráčí s vlajkou
ctím zákony starý gardy
pro háv lemovaný krajkou
Jsem žoldákem ve službách pravdy
tančím valčík bez remitend
podrážkami na kokardy
Fata viam invenient